Tak tu máme nový článek o Řezníkovi, a pro jistotu rovnou bez diskuse :)
0 hlasů
TV BARRANDOV | SEDMIČKA | VIP SVĚT | ŽENY DÍVKY | INTERVIEW | SVĚT APLIKACÍ | PŘEDPLATNÉ
Středa 17. 7. 2024, svátek má Martina
01.12.2013 12:56 Glosa
Svoboda člověka končí tam, kde začíná svoboda jiného. Svoboda tvorby rapera Martina Pohla alias Řezníka se na tuto hranici dostala. Texty a hudba opěvují násilí na jiných lidech, jeho fanoušci útočí přes internet na ty, kteří jeho hudbu odsuzují. Text s vyjádřením advokátky zablokovala redakce on-line deníku TÝDEN.CZ na její žádost, protože jí i její rodině raperovi příznivci hrozili smrtí.
Pro přidání vlastního názoru musíte být přihlášen.
Jan Janousek
02.12.2013 13:53
eviljack
Tak tu máme nový článek o Řezníkovi, a pro jistotu rovnou bez diskuse :)
0 hlasů
Tomik Grebiku
02.12.2013 08:13
Dhaguba
HA HA a jeste jednou HA. Vidim zde spoustu konzerv, diky kerym je lidstvo v nechutnym prachu nasili a lzi v podobe soucitu, kterej nikdo nepouziva svou hlavou. Reznik je zrcadlo nechutny doby. Je to jeden z mala umelcu cesky sceny, kterej splnuje kriteria umelce. Polovina jeho fandu sou dementi co to pochopili stejne jako pani redaktorka a sou to nemocni lide. A druha polovina fandu vi proc to zpiva a ze nic takoveho nepropaguje, ba naopak. Je mi neskutecne uzko, kdyz vidim, ze od prvnich kmenu se lidskej mozek nezmenil ani vo prd. Sleduju zde nazory lidi a je to stejny, jako s kazdym kontroverznim umelcem, jenz se po smrti stal naprosto milovanym a uznavanym....netvrdim ze to Reznik bude ani nejsem jeho fanda.. i kdyz asi zacinam byt :)
1 hlas
Jan Janousek
02.12.2013 08:45
eviljack
To víte, kdyby si Řezník založil neziskovku, získal grant na, řekněme, "Studii tyranovy duše" a pak svoje písně prezentoval jako její výstupy, budou ho ti samí, co dneska řvou o zákazech a soudech, vynášet do nebe :)
0 hlasů
Karolína Pé
02.12.2013 04:45
KarolinaP
Dobrý den, myslím si, že Slavík by o volbě býti měl, alespoň se tak prezentuje. Přístup ze strany pořadatelů je poněkud tristní. Domnívám se a doufám, že díky svobodě projevu se Řezník ve své "alternativní umělecké tvorbě" porušení zákona nedopustil. Nikoho nikdy nenapadl a není znám případ, že by takto jeho jménem učinil některý z jeho fanoušků. Zároveň se nestačím divit komentáři, že ti, co odsoupili ze soutěže, mimo jiné kvůli oné kauze, odstoupili proto, že je to módní. U některých možná šlo o zviditelnění se(M.David konkrétně..). Český slavík vystupuje jako svobodná anketa, ale už několikrát se jeho pořadatelé zjevně zachovali nekorekntě, bojkot je tedy na místě. Zavírat Řezníka do vězení je zcela absurdní, nikomu neublížil a ti, kdož vyhrožují násilím to zcela jistě vážně nemyslí a musí se jednat o jednodušší jedince, kteří by i jinde našli objekt prostřednictvím něhož by šířili REÁLNÉ násilí, kupříkladu fotbal. Takoví hooligans už ublížili tolika lidem a zničili spoustu majetku ve jménu fotbalového klubu a tuto soutěž prozatím také nikdo nezrušil. Sedět šli ti, kdož se násilí dopustili, nikoli fotbaloví hráči...Diskuse o tom, zda je či není umělec, je irelevantní, je to otázka vkusu. Mimochodem, zahraniční texty podobného rázu jsou v naší malé zemi bezsuše oslavovány a podávány dětem na zlatém tácu třeba v české MTV, kterou vlastní NOVA, na které se shodou okolností vysílal slavík. I před desátou, kanál určený dětem, to, že je v angličtině ovšem v dnešní době takovou bariérou není, což? Pokud tomu nerozumíme, je to v pořádku? Copak by mi na to řekla paní advokátka či pan redaktor?
0 hlasů
Joe Mc Carthy
02.12.2013 02:59
joe McCarthy
Od kdy je rap hudba? A od kdy je rapper zpevak? On snad zpiva?
2 hlasy
A. K.
02.12.2013 02:04
akuhtr
Slova neubližují. Ubližují pouze činy. Řezník, ať už je kdokoliv pravděpodobně nepáchá žádnou trestnou činnost kterou bych nepovažoval za "zločin bez obětí". Samy zločiny bez obětí považuji za amorální a nepřijatelné pro stát který tvrdí že je v něm něco jako osobní svoboda. Tyto zločiny spíše spadají do státu totalitních které mají potřebu zakazovat kde komu cokoliv co se nelíbí vůdci. Už proto považuji řeči o trestním stíhání za písničku, prodej tryček za náznak touhy těch kdo je vyslovují po návratu pánů Hitlerů a Stalinů. Už z tohoto důvodu osobně řadím paní právničku o které byla řeč jako morálně rovnou pana řezníka. Obě strany vyzívají dle rétoryky paní právničky k omezováni osobní svobody v zájmu nějakých vlastních důvodů. On proto že si chce užít sex s někým kdo ho nechce s ním (viz klip), ona proto že pan řezník si dovolí říkat něco co se jí nelíbí. Nevidím mezi nimi rozdíl.
Svoboda slova není proto aby chránila ty co říkají to co se líbí většině, ale od toho aby každý mohl vyjádřit svůj názor.
Druhou věcí je anketa český slavík. Je to soukromá akce a vlastník má všechny práva. Klidně se může rozhodnout vyřadit gota, bílou, kluse, řezníka a nebo kohokoliv z jakýchkoliv důvodů pokud tím neporuší podmínky které předem inzeroval.
Na závěr jsem zastáncem svobody a to včetně absolutní svobody slova, protože krom zcela ojedinělích případů, slova nikomu neubližují. To dělají pouze činy. Na závěr bych dodal citát pana Voltaira kterým by se měl řídit každý člověk který se považuje za morálního: Nesouhlasím s tím, co říkáte, ale budu do smrti bránit vaše právo to říkat.
0 hlasů
01.12.2013 23:24
Diskuse krásná a přínosná. Až někomu z milých diskutujících např. dítě či ženu zrakví na ulici nějaký vypatlaný degenerát z řad příznivců tady pana Pohla, třeba to bude o něco lepší. Hitlerovi taky tak dlouho jenom uhýbali, až to dotáhl na kancléře. No, potěš pámbu… :-(
3 hlasy
Karolína Pé
02.12.2013 04:51
KarolinaP
Řezníkovu tvorbu sleduji již od samých počátků (flashové hry, frky...). Jsem studentkou vysoké školy, pracuji, ve volném čase sportuji, ráda cestuji, poslouchám muziku, maluji, vařím. O víkendech chodím po Praze a biji ženy a děti na ulicích. V příštích prezidentských volbách Martin Pohl kandiduje a stejně jako řada dalších jeho příznivců jej hodlám volit. Jak moc absurdně Vám to zní? :)
0 hlasů
Milan Meduna
01.12.2013 23:27
Joint007
Boha jeho, tady jde jen o hudbu, koho zase neprávem odsuzujete? Hele, nechcete rovnou zavřít veškeré režiséry hororů či jejich herce? Řezník je obojí, akorát v jedné osobě, zabedněnci.
0 hlasů
01.12.2013 23:45
Můžete mi, prosím, najít jediné slůvko odsouzení, milý arbitře?
0 hlasů
Milan Meduna
02.12.2013 00:42
Joint007
"vypatlaný degenerát z řad příznivců tady pana Pohla" mluví samo za sebe. Posuzujete lidi dle toho co poslouchají, přitom je vůbec neznáte a nemáte ani ponětí o tom, kdo ve skutečnosti jsou. Jelikož mají Řezníkova videa přes 500.000 shlédnutí, lze tedy předpokládat, že kdybychom byli takovými hulváty jak sám tvrdíte, tak se úmrtnost obyvatel ČR minimálně zdesetinásobí.;)
0 hlasů
02.12.2013 07:49
Omyl. Právě že jich pár znám. Měl byste je slyšet, třeba by Vám seplo včas. Škoda (k naší společné smůle).
1 hlas
Petr Dvořák
01.12.2013 22:40
gogan
"Zbabělce, kteří anonymně vyhrožují mailem nebo na Facebooku, by si měla podat policie. " - souhlas, ale tohle je přece blbost - "... nejspíš si neuvědomili, že tím souhlasí s Řezníkovou tvorbou..."
1 hlas
Becher Dedek z Hradu
01.12.2013 18:43
becherdedek
A proc tedy Marvanova poskytuje rozhovory, kdyz se pak boji - odvolavam, co jsou odvolala, bla, bla, bla ...
Nebyly sveho casu napr. dlouhe vlasy a styl songu a vystupovani obecne, duvodom nebo zaminkou k procesu s Plastic People of the Univerze?
To Marvanova stala na strazi miru a socialismu?
0 hlasů
A A
01.12.2013 18:46
steelspace
Pro tyhle lidi je největší "hrdinství" sloužit režimu. Je úplně jedno jakému. Stanovisko dávají na zakázku.
0 hlasů
Becher Dedek z Hradu
01.12.2013 18:52
becherdedek
Jenze Marvanova prece byla ve 3. odpoji proti totalite. To se pry prijevovalo tak, ze si nechala udelat dite pry od Cibulky.
Holt ji chartyste neposkytli skoleni o antikoncepci, pohlavnich chorobach a planovanem rodicovstvi.
Jinak Plastky i Reznika povazuji za kulturni brak a pornografii sveho druhu, sle kdo chce, at si to posloucha.
2 hlasy
A A
01.12.2013 19:12
steelspace
Jestli je to brak nebo umění není jádrem sporu. Duchamp vzal pisoár a povýšil ho na umění tím, že to prostě deklaroval.
Tady se argumentuje tím, že je to soukromá anketa a její majitel si s ní může dělat, co chce. Není to tak. Když máte hospodu nebo vlastníte chodník, který je veřejným prostranstvím, tak taky nemůžete někomu říct, aby vám tam nelezl jenom proto, že je třeba černoch a nelíbí se vám.
Bohužel, třeba p. Marvanová a další, horují za svobodu slova, jenom když se jim to hodí. Ti chartisté jsou v jádru stejní bolševici, jako jejich komunističtí oponenti.
Svoboda slova má platit absolutně a bez výjimky. Legrační je, že právě "závadovost" byla argumentem proti Plastikům.
Já jsem četl Mein Kampf už před dvaceti lety a ještě jsem žádnou Křišťálovou noc nezačal. Těch dvacet let platím daně jako ta ovce a vychovávám dvě děti.
1 hlas
A A
01.12.2013 18:37
steelspace
Hrdina, autor článku, se pustí do umělce (nebo "umělce"), ale že třeba komunisti, kteří u nás zavraždili tisíce lidí a při nejbližší příležitosti to udělají zase mu nevadí. Nebo se bojí pípnout.
Věšet ty, kdo mají jiný názor není "návod k násilí"?
1 hlas
garel kott
01.12.2013 17:17
inkvizitorrr
Tak docela by mě zajímalo co to bylo za advokáta co ho týden.cz oslovil :D Asi nějaký nedouk z Plzně!!!
zpravy.idnes.cz/soud-osvobodil-hrobku-pitvu-a-rezn - ika-dx4-/krimi.aspx?c=A111129_155059_krimi_cen
1 hlas
garel kott
01.12.2013 17:19
inkvizitorrr
z článku:
Za osvobození raperů překvapivě nebojovala jen obhajoba, ale i státní zástupce. "Policie vycházela z toho, že z některých věcí si nelze dělat legraci. To ale ve svobodném státě není možné. I vzhledem k jejich ostatním písním je patrné, že se jedná o nadsázku. To musí být jasné každému, kdo si pustí víc než jednu skladbu," uvedl státní zástupce Jan Vučka.
Žalobce i soudce připomněli tvorbu známé skupiny Monty Python, Českou sodu nebo kreslený seriál Happy Tree Friends, který je ještě brutálnější než dobrodružství Itchyho a Scratchyho ze Simpsonů s poukazem na to, že ty také nelze brát jako návod k páchání násilí.
Zdroj: http://zpravy.idnes.cz/soud-osvobodil-hrobku-pitvu-a-reznika-dx4-/krimi.aspx?c=A111129_155059_krimi_cen
1 hlas
Milan Meduna
01.12.2013 16:39
Joint007
Jasně, Eminem rapuje o tom jak zabije svou přítelkyni. Bizarre z D12 o tom jak znásilní Justina Biebera a všechny jeho fanoušky, ale jen co jde o Řezníka, tak má nějaká stará rašple po přechodu zcela stupidní výmluvy o tom, jak by se to v USA nestalo. Vy jste tedy novináři.:D
0 hlasů
jan janík
01.12.2013 15:43
jarda
V tomto bordelu by byl skvělý ministr kultury.
1 hlas
- ajembest
01.12.2013 15:38
ajembest
Slavík je mi v podstatě ukradený a Řezník jakbysmet. Kdyby tu jeho špínu aktuálně někdo nevytáhl na světlo, tak bych ani nevěděl, že nějakej takovej týpek existuje. Ale nedalo mi to a podíval jsem se na jeho výtvory na Youtube. V první řadě mě zarazil ten příval vulgarity. Orientačně jsem se podíval na diskuzi pod klipem a narazil jsem na to samé u jeho obdivovatelů. Jeden příklad za všechny: Nějaká těhotná se vyjádřila kriticky, podotýkám že v mezích obecně přijatelné slušnosti. Odpověděl jí asi tak 16 letej týpek s kšiltem nakřivo. "Doufám že brzy potratíš!"
4 hlasy
Josef Procházka
01.12.2013 15:36
Keton
Ten dobytek zasluhuje kriminál! Debil nechápe, co znamená svoboda projevu. Myslí si, kretén, že může dělat cokoliv? Trestat ho je třeba!
5 hlasů
garel kott
01.12.2013 17:21
inkvizitorrr
Soudruhu Procházku, vy už se radši nikdy a nikde nevyjadřujte. Děláte ze sebe tupého blbce!
1 hlas
X P
01.12.2013 17:07
hromec
Výborně. My komunisté s Vámi soudruhu plně souhlasíme. Trestat je však málo, my bychom ho popravili pro výstrahu. Angažuj se soudruhu více a dokonci to!!!
0 hlasů
Svatopluk Šťukavec
01.12.2013 17:14
Svatavs
S tímto zdechneš před důchodem a doufám,že tě společnost
nechá pojít v klidu a bez pomoci.
0 hlasů
Taši Tändzin
01.12.2013 15:17
Nanda
Jsem šťastný člověk. Slavíka jsem neviděl minimálně 15 let, českou pop-music nesleduji a rapery přímo nesnáším. Ať žije hardrock a heavymetal!
1 hlas
Jan Janousek
01.12.2013 16:31
eviljack
Já mám taky rád metal, zkuste se zamyslet, co nastane, až si někdo z těch moralistů přeloží nějaké metalové texty.
2 hlasy
petr petr
01.12.2013 14:44
sa58
Řezník ,řezník není tento umělec náhodou syn od bývalého ministra Kalouska kterého má s Vlastičkou Parkanovou ? Texty i vizáž na to má a morálka je taky jasná , asi jo.
4 hlasy
Pavel Kmoníček
01.12.2013 17:16
PavelKmonicek
Vy jste asi člen skupiny XINDL,že?
1 hlas
Svatopluk Šťukavec
01.12.2013 16:16
Svatavs
Tebe zplodil zřejmě Yeti z nějakou opicí a to urážím lidoopy.Tak ubohou duši jako ty,aby jeden pohledal,zasraný socane.
2 hlasy
Antonín Hejtmánek
01.12.2013 14:35
spartas
Ta kauza má 2 póly a jednu stranu navíc. Za 1. Český slavík se potýká se svou existencí, měl rapera Řezníka vyřadit daleko dříve a jasně a transparentně říci (mít to ukotveno v jakých si pravidlech) a ne ho vyřadit, až když reálně hrozí, že vyhraje a půjde masakrovat do TV. Potom celá akce vypadá opravdu jako cenzura a strašpytlovost. Vyjádření paní HM, jsem si přečetl, už proto, že si jí nesmírně vážím, ale nesouhlasím s ní. Pokud je jeho tvorba porušením zákonů, je chybou celého apátu, že si toho nikdo neujal. Osobně se domnívám, že by jsme zavírat jiné a ne rapující provokatéry, ač je jejich tvorba provokativní. Zavíráme scénáristy hororů nebo detektivek? Za druhé reakce medíí. Media věnují případu Řezník takový prostor, jako by šlo o zfalšování voleb. Media sama na Řezníka upozorňují a přitahují mu potencionální posluchače. Mimo jiné, zavřeme pak i novináře, až některý z náhodných obdivovatelů "zblbne"?? Tvorbu Řezníka jsem si okrajově pro zajímavost pustil a nic mi neříká a tím to končí. Pravda je na konci této glosy, ačkoli sama glosa jí porušuje. Za třetí, vyhrožovat někomu pro jeho názor je také totalitní a neodpovídá tomu, za co je v zásadě v případě Řezník "bojováno" a měl by si to autor vyhrůžek sám uvědomit.
2 hlasy
Vítězslav Neumann
01.12.2013 14:31
vitax
Pochopitelně, že vyřazení ,,rádobyumělce" rapera ze slavíka je na místě! A nejen to! Zakázal bych mu vystupovat ve všech médiích které u nás existují. Svoboda projevu, umění a jiné, jsou na hony vzdálené tomu co tento primitiv zpívá. Ono je rozdíl mezi demokratickým chováním a tzv. děláním si co chceme. Nechat tohoto člověka plkat si a zpívat cokoli, by byl návod na to pro ostatní podobný umělce, jak přivést českou kulturu do pr.... !!!
9 hlasů
Becher Dedek z Hradu
01.12.2013 15:09
becherdedek
Mne se zda uoadkove a dekadentni to, co tady jiz 50 let predvadi Kaja Zombie Gott
0 hlasů
Johan Rey
01.12.2013 17:11
Johan
Ve Vašem případě, Váš názor vůbec nepřekvapuje.
2 hlasy
Becher Dedek z Hradu
01.12.2013 18:46
becherdedek
Rudy noku, jevidet, ze nemas vecne argumenty, takze napadas pistele.
0 hlasů
Jaroslav Emerych
01.12.2013 14:27
Jaroslav
Problém tohoto článku spočívá v tom,že váha sdělení v něm uvedená ani zdaleka nevyvažuje fakt,že zde má Řezník zase zadarmo supr reklamu....Pokud bych mohl poprosit redakci,rád bych se od jistě investigativních novinářů v Týdnu.cz dověděl,jak se dívají na tohle:
Klaus majitelem PPR Group - hodnota 10,5 miliard.......
Myslím,že kvůli tomu tady jste....
6 hlasů
Pavel Šimurda
01.12.2013 13:53
Schico
..já jsem zcela náhodou zachytil v TV vyjádření nějakého amerického rockera, který se delší dobu pohybuje u nás v Česku...řekl.."..jsem šokován tím, jak se čeští muzikanti snaží přesvědčit o správnosti a uznání jejich tvorby..oni hrají proto, aby se realizovali, je vlastně publikum ani nezajímá..."..tento spor tomu zcela odovídá...proto je nejlepší a navěky asi bude karel Gott, který říká.." já chci zpívat to, co lidi chtějí...ne , je obtěžovat a zatěžovat svým názorem..."
9 hlasů
Vlastík Smutný
01.12.2013 13:53
SMUTNA
Já bych k tomu jen dodal, že tyto úchylné exhibicionisty většinou obhajují týpci kteří se nevím proč považují za echt pravičáky.Přitom z nich přímo vyzařuje symptom fašismu a náckovství. Je smutné kolik jich mezi námi je.
13 hlasů
Ingrid Andrle
02.12.2013 10:08
lechouan
Tyhle "lidi" - to jako "lidé" jako ten řezníček a jeho obhájci - co mají společného s fašismem - ti budou první, co nahlásí "závadné" video -- třeba od Agrese.
Kdepak to je samý sado-maso antifa úchyl.
0 hlasů
jara jara
01.12.2013 14:05
svedomi
Ale vy jste jeden z nich. Také takový chudák.
1 hlas
Vlastík Smutný
01.12.2013 14:54
SMUTNA
Je vidět, že jsi se poznala a proto si tak rychle zakejhala, viď stonicková Vlastičko?
9 hlasů
slávek šedý
01.12.2013 13:36
boculy
BINGO
0 hlasů
slávek šedý
01.12.2013 13:37
boculy
...mělo být pod příspěvkem pana Jana Janouska
0 hlasů
Jan Janousek
01.12.2013 13:27
eviljack
Pane Jareši, proč tedy Řezníka neignorujete a místo toho mu tímto svým článkem poskytujete další publicitu?
6 hlasů
david jares
01.12.2013 14:30
jaresd
Z webu jsme stáhli text s argumenty advokátky, za sebe i proto, aby to nebylo vnímáno jako ústupek Řezníkovi. Ale slibuji, že od teď ho budu poctivě ignorovat :-)
1 hlas
A A
01.12.2013 18:43
steelspace
Četl jste Nabarvené ptáče nebo Cestu do hlubin noci? Viděl nějaké záběry z Osvětimi?
Budete autory taky zavírat?
Vím, že nečetl, to bychom od "novinářů" chtěli mnoho. Zkuste aspoň google.
0 hlasů
21.02.2024 10:00
Automobilový trh prošel za poslední čtyři roky významnou proměnnou. Mění se zákaznické potřeby, kolísá nabídka a rostou ceny aut. Prodejci ojetých automobilů museli značně změnit... více
© 2006 EMPRESA MEDIA, a.s. Publikování či další šíření obsahu těchto webových stránek bez písemného souhlasu vedení internetové redakce časopisu Týden je zakázáno. Kompletní pravidla využívání obsahu najdete ZDE. Tento server využívá agenturní zpravodajství České tiskové kanceláře (ČTK). Publikování či další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je zakázáno bez písemného souhlasu ze strany ČTK.
Zásady ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, Nastavení Cookies.
Redakci můžete kontaktovat na emailové adrese internet@tyden.cz. V případě technických problémů pište na adresu webmaster@tyden.cz. Server hosting zajišťuje VSHosting s.r.o.
2006-2024 © Created by Sabre s.r.o.
Nejdiskutovanější názory
Vlastík Smutný (13 hlasů) 01.12.2013 13:53
Já bych k tomu jen dodal, že tyto úchylné exhibicionisty většinou...
Vítězslav Neumann (9 hlasů) 01.12.2013 14:31
Pochopitelně, že vyřazení ,,rádobyumělce" rapera ze slavíka je na...
Vlastík Smutný (9 hlasů) 01.12.2013 14:54
Je vidět, že jsi se poznala a proto si tak rychle zakejhala, viď...
Pavel Šimurda (9 hlasů) 01.12.2013 13:53
..já jsem zcela náhodou zachytil v TV vyjádření nějakého amerického...
Jaroslav Emerych (6 hlasů) 01.12.2013 14:27
Problém tohoto článku spočívá v tom,že váha sdělení v něm uvedená ani...