Výběr oceněných gastropodniků je letos v Brně a na jižní Moravě dosud největší

Ekonomika
21. 10. 2025 08:42

Výběr gastropodniků oceněných v soutěži Gourmet Brno a Gourmet jižní Morava je letos dosud největší. V krajském městě jich porotci vybrali 67, mimo něj 58. Mezi podniky jsou stálice i nově otevřené provozovny, uvedla v tiskové zprávě ředitelka Turistického informačního centra města Brna Jana Janulíková.

Restaurace, pivnice, kavárny či cukrárny se za posledních deset let staly podle organizátorů soutěže jedním z klíčových marketingových nástrojů pro organizace usilující o to, aby turisté mířili na jižní Moravu. Projekt Gourmet Brno vznikl v roce 2016, Gourmet jižní Morava o tři roky později.

Rekordně obsazený průvodce po nejlepších podnicích podle ní i dalších organizátorů soutěže ilustruje stále se zlepšující gastronomické služby. Ocenění podniků je odrazem jejich oblíbenosti u návštěvníků, protože právě oni nominace navrhují. Porotci je chodí inkognito navštěvovat, aby je zhodnotili a rozhodli, zda do průvodce patří. "Podle výsledků organizátoři sestavili užší výběry restaurací, bister, kaváren, cukráren, barů, pivovarů a vináren prezentované v průvodcích," řekla mluvčí TIC Hana Bánovská.

Podle Janulíkové je gastronomie silným tématem v zahraničních kampaních, v nichž se Brno i jižní Morava prezentují potenciálním turistům. "Každý rok vidíme, jak značka Gourmet Brno posiluje a téma gastronomie rezonuje," řekla Janulíková. Stejný poznatek má i ředitelka Centrály cestovního ruchu – Jižní Morava Martina Grůzová. "Dlouhodobě pozorujeme, že gastronomie je jedním z hlavních tahounů turistického ruchu. Na jižní Moravě se navíc daří rozjíždět výborné podniky i v oblastech, které nejsou na hlavních turistických trasách, což pomáhá přinášet pozornost na nová místa" uvedla Grůzová.

Kromě tradičních turistických míst jako Mikulov, Znojmo či Lednicko-valtický areál jsou oceněné podniky například v Tišnově, Veverských Knínicích, Lomnici či Lulči. "Nejvíce mě překvapila pestrost. V relativně malém regionu se dá najít špičková moderní gastronomie, podniky zaměřené na lokální suroviny i klasické venkovské hospody, které si drží autenticitu. Oceňuji hlavně odvahu některých kuchařů kombinovat tradiční moravské chutě s moderními technikami," řekl Pavel Švestka z Asociace kuchařů a cukrářů ČR, který byl jedním z hodnotitelů.

Autor: ČTKFoto: Depositphotos

Další čtení

Coca-Cola ve čtvrtletí zvýšila díky vyšším cenám čistý zisk o 30 procent

Ekonomika
21. 10. 2025
ilustrační foto

Rána pro automobilky. Omezení vývozu vzácných kovů z Číny může zavírat továrny

Ekonomika
21. 10. 2025
ilustrační foto

Nápad SPD a ANO na dotované hypotéky ceny bydlení jen zvýší, varují analytici

Ekonomika
21. 10. 2025

Naše nejnovější vydání

TÝDENInstinktSedmičkaINTERVIEWTV BARRANDOVPŘEDPLATNÉ