Správa železnic (SŽ) dnes v podvečer po pětiměsíční rekonstrukci vrátí provoz vlaků na železniční trať mezi Nejdkem a Perninkem na Karlovarsku. Modernizace trati zhruba za 283 milionů, která začala v červenci, se proti plánu o měsíc protáhla, řekl ČTK mluvčí SŽ Dušan Gavenda.
"Původní návrat vlaků na koleje na trati z Karlových Varů do Potůčků v úseku Nejdek - Pernink v polovině listopadu se o měsíc protáhl. Deštivé počasí totiž zkomplikovalo hutnění kolejového lože před položením kolejnic a na doporučení geotechnika byly tyto práce pozastaveny, než bude podloží méně podmáčené. Vliv na stavební náklady je ale minimální, protože situace nevyžadovala práce navíc," řekl Gavenda. Poprvé se termín dokončení posunul kvůli náročnějším výkopovým pracím pro odvodnění trati, jelikož část podloží byla oproti předpokladům skalnatější.
Filip Medelský, mluvčí Českých drah, které modernizovanou trať obsluhují svými spoji, ČTK potvrdil, že vlaky se na trať vrátí dnes po 17:30. "Ty budou ještě dnes a v sobotu jezdit podle letošních jízdních řádů. Od neděle začínají platit nové jízdní řády," uvedl. Na jaře bude v úseku třeba udělat ještě dokončovací práce jako například finální podbití kolejí, které je potřeba udělat s časovým odstupem. To už se podle Gavendy bude dít za provozu nebo s krátkodobými výlukami v dubnu či květnu.
Na přejezdech v Tisové, u zastávky Nejdek-Sejfy a na dalších mezi Oldřichovem a Perninkem byly vyměněny přejezdové konstrukce. "Železniční viadukt v Perninku prošel sanací a injektážemi. Takto komplexně nikdy opravován nebyl, vždy došlo pouze k odvodnění jeho svršku a výměně zábradlí," řekl Gavenda. Na rekonstruovaném úseku trati byly dále upraveny tři vlakové zastávky, nová nástupiště vznikla v zastávkách Nejdek-Tisová, Nejdek-Sejfy a Nejdek-Oldřichov. Samotná nástupiště se zde zvýšila, postaveny byly nové přístřešky a na zastávkách přibylo osvětlení. Stavbaři vyměnili i kolejový rošt, kdy dřevěné pražce nahradili betonovými. Obnovili odvodnění a sanaci kamenného zdiva mostních objektů a propustků.
Horská část železnice z Karlových Varů do Potůčků, respektive do německého příhraničního města Johanngeorgenstadt je v úseku od Nejdku druhou nejvýše položenou tratí v Česku. Nazývá se Krušnohorský semmering a byla dokončena v roce 1899. Z Nejdku přes Nové Hamry do Perninku projíždí vlak třemi tunely a takzvanou novohamerskou smyčkou a překonává na 15 kilometrech výškový rozdíl 360 metrů, kdy se dostane až do nadmořské výšky 915 metrů.