Nejposlouchanější celoplošnou rozhlasovou stanicí v Česku byl v druhém pololetí loňského roku Český rozhlas Radiožurnál, který si denně naladilo v průměru 800 000 lidí. Meziročně to bylo o 67 000 posluchačů více. Následovaly Rádio Impuls s 675 000 posluchači denně a Evropa 2 s 662 000 posluchači.
Pořadí se meziročně ani oproti prvnímu pololetí 2024 nezměnilo. Vyplývá to z výsledků měření Radioprojekt zveřejněných dnes na tiskové konferenci v Praze. Projekt použil jiný způsob měření než v předchozích případech, data jsou podle něj přesnější.
V případě Rádia Impuls se denní průměrný počet posluchačů meziročně zvýšil o 9000 a v případě Evropy 2 vzrostl o 22 000. Oproti prvnímu pololetí 2024 si Český rozhlas Radiožurnál denně naladilo o 2000 lidí méně, Impuls o 5000 lidí méně a Evropa 2 zaznamenala pokles o 11 000 posluchačů. Podle Radioprojektu se počet lidí, kteří poslouchají rádio, vždy ke konci roku snižuje.
Z nadregionálních stanic bylo, co se týče denního počtu posluchačů, nejúspěšnější Radio Kiss. Denně si ho pustilo 539.000 lidí, což představovalo meziroční nárůst o 78.000 a oproti prvnímu pololetí 2024 zvýšení o 16.000. Druhé v pořadí bylo Hitrádio s 455.000 posluchači, za ním skončilo Rádio Beat s 275.000 posluchači. Hitrádio si v meziročním srovnání polepšilo o 7000 posluchačů, Beat si naopak o 15.000 posluchačů pohoršil. Ve srovnání s prvním pololetím 2024 počet lidí, kteří si denně naladili Hitrádio, stoupl o 52.000 posluchačů, v případě Rádia Beat o tisícovku klesl. Největší podíl na trhu měl Media Club s 46,3 procenta. Druhý byl Český rozhlas s 27 procenty a Radiohouse, jehož podíl činil 25,7 procenta.
Data o poslechu se měří elektronicky a zjišťují po telefonu
Celkové čisté investice zadavatelů do rozhlasové reklamy loni dosáhly 1,84 miliardy korun, v roce 2023 to bylo 1,76 miliardy korun. Nejsilnější byl druhý kvartál, na který připadlo 33 procent investic. Těsně za ním bylo poslední čtvrtletí, které mělo podíl 32 procent. V letošním prvním pololetí investice zpočátku kopírovaly srovnatelné období loni, v březnu nastal růst.
Data vznikla kombinací dotazování po telefonu a elektronického měření, předtím projekt používal jen telefonické dotazování. Nový způsob měření umožňuje například analyzovat poslechovost konkrétních pořadů nebo zjišťovat přechody mezi stanicemi během poslechu. Od roku 2027 chce projekt používat jen elektronické měření, což přinese data mimo jiné i o odloženém poslechu.