Americký nápojový gigant PepsiCo koupí za 1,95 miliardy USD (44,8 miliardy Kč) značku prebiotických limonád Poppi. Rozšíří tak své aktivity v kategorii označované jako zdravější nápoje v době, kdy bojuje s klesající poptávkou po svých tradičních sycených nápojích a pochutinách. Společnost o tom informovala v dnešní tiskové zprávě.
Mladí Američané se stále více zaměřují na zdravější a energetické nápoje. Konkurenční nápojový gigant Coca-Cola už rozšířil svou značku Simply a uvedl na trh prebiotický sycený nápoj s názvem Simply Pop. Další firmy z odvětví Celsius Holdings a Keurig Dr Pepper také koupily menší výrobce energetických a wellness nápojů, aby se mohly zabydlet na tomto rychle se rozvíjejícím trhu a dál tam expandovat.
Společnosti PepsiCo se nedaří zvýšit poptávku po svých sycených nápojích a občerstvení, protože zákazníci se po několika zdraženích přesunuli k levnějším privátním značkám. Prebiotické nápoje se staly v USA kategorií s nejvyšším růstem v segmentu sycených nápojů, a to díky změně preferencí ve prospěch nápojů zaměřených na zdravý stav střevní mikroflóry. Poppi kombinuje prebiotika, ovocnou šťávu a jablečný ocet.
Maloobchodní prodej značky Poppi za 12 týdnů do 22. února vzrostl meziročně o 122 procent. Podle údajů banky BNP Paribas má firma na trhu sycených nealkoholických nápojů podíl zhruba jedno procento.
Nápoj vyvinula Allison Ellsworthová v roce 2015 doma v kuchyni. Ellsworthová milovala limonády, ale byla unavená z toho, jak se po nich cítila. Smíchala proto ovocné šťávy s jablečným octem a perlivou vodou a prebiotiky a nápoj prodávala na farmářských trzích. Značka se prosadila v roce 2018, kdy ji Ellsworthová spolu se svým manželem představila v pořadu Shark Tank, což je televizní pořad, ve kterém začínající firmy představují své nápady skupině bohatých investorů a snaží se je přesvědčit, aby do jejich podnikání investovali výměnou za podíl nebo za jiných podmínek.