Prodej chytrých hodinek v Česku loni stoupl o pět procent

Ekonomika
21. 4. 2025 21:15

Prodej chytrých hodinek na českém trhu v loňském roce vzrostl zhruba o pět procent. Růst pokračuje i letos, kdy v prvním čtvrtletí se prodej proti stejnému období loni zvýšil o šest procent. Z hlediska objemu prodejů na trhu dominuje značka Apple. Vyplývá to z vyjádření obchodníků a analytických firem. Ve čtvrtek 24. dubna uplyne deset let od zahájení prodeje hodinek Apple Watch.

Výrazným trendem je podle mluvčího Allegra Marcina Gruszky přechod uživatelů z jednodušších náramků na chytré hodinky s pokročilejšími funkcemi. "Zákazníci v Česku stále častěji vyhledávají chytré hodinky s pokročilým zdravotním monitoringem, jako je EKG, měření okysličení krve nebo sledování spánku. Roste také zájem o zařízení umožňující komunikaci nezávislou na mobilním telefonu, tedy volání a posílání zpráv bez nutnosti propojení s mobilem," dodal Gruszka.

Vedle růstu prodejů dochází podle maloobchodního panelu agentury NIQ k meziročnímu zvýšení obratu o osm procent, což indikuje mírné zvýšení průměrných prodejních cen. "Tento pozitivní trend byl tažen modely s podporou SIM/eSIM, které meziročně dynamicky rostly o zhruba 20 procent a vyšplhaly se tak na bezmála 40 procentní podíl na tržbách v rámci segmentu chytrých hodinek," řekl ČTK konzultant GfK ze skupiny NIQ Ondřej Lev.

Dominantními značkami zůstávají podle údajů největšího obchodníka Alza.cz Apple a Garmin, nicméně v posledním roce zaznamenaly výrazný růst i čínské značky jako Huawei a Xiaomi, které rychle získávají na popularitě. Podle srovnávače Heureka je největší zájem o model Silentwatch 7 Pro značky Armodd nebo Samsung Galaxy Watch Ultra 47mm.

Trh chytrých hodinek je podle generálního ředitele Festina Group Technology Mattiase Wideheima dlouhodobě velmi silný a konkurovat v něm znamená obstát v mimořádně dynamickém a technologicky náročném prostředí. "Přesto ale existuje nemalá skupina uživatelů, kteří vnímají hodinky především jako osobní stylový doplněk a přikládají váhu tradičním hodnotám, jako je řemeslné zpracování, design a pocit, že nosí skutečné hodinky - ne malý počítač na zápěstí," řekl ČTK.

Festina se proto podle něj věnuje hybridnímu směru kombinujícímu oba světy. Výsledkem je model Festina Connected D, který kombinuje tradiční hodinářské řemeslo s chytrými funkcemi a decentním displejem.

Autor: ČTKFoto: Pexels

Další čtení

Vývoz známého italského sýra Grana Padano byl loni rekordní

Ekonomika
18. 4. 2025
Ilustrační foto

IDC: Odbyt smartphonů v Číně ve čtvrtletí rostl, Apple ale utrpěl výrazný pokles

Ekonomika
18. 4. 2025

Česko už dluží celkem 3,41 bilionu. Státní dluh letos vzrostl zatím o 45 miliard

Ekonomika
17. 4. 2025

Naše nejnovější vydání

TÝDENInstinktSedmičkaINTERVIEWTV BARRANDOVPŘEDPLATNÉ