Škoda Auto loni zvýšila na českém trhu prodej nových aut o 0,8 procenta na 78.097 vozů. Celý trh však rostl o 4,6 procenta, tržní podíl značky proto mírně klesl o 1,3 procentního bodu na 33,7 procenta. Letos si chce firma udržet tržní podíl a růst v prodeji elektromobilů. Na setkání s novináři to dnes řekl ředitel českého zastoupení společnosti Jiří Maláček.
Trh se podle Maláčka stále neblíží předcovidovým číslům, na která ztrácí okolo 40.000 prodaných aut. "Očekáváme, že trh by měl být v letošním roce stabilní, možná s mírným poklesem. My si chceme udržet tržní podíl a dealerskou síť," uvedl Maláček s tím, že značka k tomu má všechny předpoklady díky většině inovovaných modelů i novému modelu Elroq.
V minulém roce měla na prodeje mimo jiné vliv nová kyberbezpečnostní pravidla pro automobily, dotace na elektromobily i blížící se zpřísnění emisních limitů CO2, které přišlo letos.
V první desítce nejprodávanějších vozů roku 2024 figuruje osm modelů značky Škoda. Celému žebříčku vévodí Octavia, která loni zaznamenala 19.425 registrací. Na druhou pozici dosáhl Karoq s 10.743 registracemi a třetí byl Kodiaq s 10.328 prodanými vozy. Stále oblíbenější jsou podle Maláčka vozy kategorie SUV, naopak pokračuje pokles nejmenších vozů, tedy Fabie. Elektrický Enyaq si loni pořídilo 1644 zákazníků a stal se tak třetím nejprodávanějším elektrickým modelem na trhu.
V rámci programu prodeje ojetých vozů Škoda Plus se zvýšil odbyt o 8,8 procenta na 53.600 aut. Nejprodávanějšími modely byla Octavia, Fabia a Scala. Škoda Auto má v Česku síť 173 prodejních míst a 222 servisních míst, z toho Škoda Plus funguje na 151 prodejních místech a má 500 zaměstnanců.