Navoněná bída Českých drah

22.02.2009 12:00

U Paskova nedaleko Ostravy se minulé pondělí srazily vlaky. Havárie zpochybnila proklamovanou bezpečnost železnic a ilustrovala letité problémy Českých drah. Na nádraží v Paskově schází výpravčí, na trati spíše než lokomotivy jezdí až čtyřicet let starý šrot.

Zpět na článek

Nejdiskutovanější názory

  • Hostivar 442 (124 hlasů) 24.02.2009 20:47

    749.253, původně 752.083, bude s pravděpodobností blízkou jistotě...

  • Hostivar442 (119 hlasů) 23.02.2009 17:12

    Pane Motýli, dal jsem si tu práci a tento Váš článek si přečetl v...

  • černá.huba (114 hlasů) 22.02.2009 22:32

    Pro "železničáře": červená jasně říká-ano,připadáte mě,že jste...

  • Ivan Motýl (113 hlasů) 24.02.2009 10:47

    Mentálně retardovaný? Proč ne, to je také oslovení, pane Martine....

  • PEPA (111 hlasů) 25.02.2009 18:40

    Asi jen ten, kdo nikdy necestoval vlakem (mimo Pendolína) může napsat...

Vložte nový příspěvek

Pro přidání vlastního názoru musíte být přihlášen.

Přihlášení | Registrace

Diskuzní příspěvky

Jezdim na trase Praha-Mnichov a se mnou spousta cizincu,kteri si foti vlaky ne pro vzpominku ale z udivu co je to za prastroj,pred kazdou jizdou ocekavam automaticky nejaky problem,o zpozdeni se uz nema cenu se zminovat,to uz je vsedni zalezitost,ale porad ten stejny problem s topenim a neochota pruvodcich byt nekomu napomocni me privadi do nepricetnosti,verim ze za par let budou ceske drahy na evropske urovni,ale urcite ne s timto vedenim a stakovym pristupem jako dnes!a jeste neco,kdo zamestnava toho pana s tim pojizdnym vozikem,ktery dela neuveritelne hnusnou kavu a ma spinave nechty?!

104 hlasů

Blahopřeji pane Motýl! Váš článek mně opravdu potěšil. Do zaměstnání jsem donedávna jezdil vlakem, avšak od poslední změny jízdních řádů volím autobus. Proč? Řidič za svůj vůz nese plnou odpovědnost, tudíž je vždy čistý. Navzdory nepřízni počasí (přestože je na vše sám) jezdí jen s minutovou odchylkou a bezpečně i bez modré armády pitomých poskoků. Navíc ona společnost jezdí cca o třetinu levněji než ČD. Co na to povíte vy modrý hračičky od ČD? Zcela bezdůvodně měníte každoročně jízdní řády, Vlak jenž jsem dříve užíval jezdí již o půl hod dříve než před deseti roky, a na přestup bych nyní již čekal PADESÁT MINUT ! Při mé stížnosti na postup ČD mi odpovědný \"soudruh\" arogantně řekl: \"pche- tak jeďte taxíkem\".To je panečku úroveň co? To nechci psát o naprosto běžném zpožďování spojů naprosto nevyhovující hygieně souprav (už jsem viděl i zaschlé zvratky v kupé) včetně nádr.hal a nástupišť, a na tento BORDEL! potřebuje ČD stále více státní peníze a to tak že moc moc MOC! Vždyť se tam jen připásají zloději kteří se nikde jinde neuživí. Dlouhé roky proto volám: JE VELMI NUTNÉ ZPRIVATIZOVAT ČD a tím tu skvrnu na tváři ČR vymazat!

80 hlasů

Dobrý den pane Motýl! Prosím udělejte si čas a v pracovní den (!!!) si projeďte trasu Okříšky - Znojmo a sem a tam... tu a tam jděte na WC, nakoukněte do budov ČD po trase... Povětšinou bude ve voze MOV nakouřeno buď od mašinfíry nebo průvodčího nebo od obou. Budou-li se přepravovat 2 avíce pracovníků drah, budete mít bezprostřední zážitek z odborové schůze, ve kterou se vůz okamžitě mění. Jsou-li v pracovních montérkách, špinaví, páchnoucí... přepravují se zásadně v prostorách pro cestující, na sedačkách nedávno měněných za textilní... Zavítejte do Kostelce u Jihlavy, kde se setkávají vlaky a přepřahají... Jaké vulgarismy na sebe posunovači halekají... A proč to mám popisovat, opravdu projeďte si tuto zemi. Já jsem jezdil často s ČSD před 35 lety po čas studií, sedám do stejných vagónů jako tehdy, jenom to jednání pracovníků drah mi prostě nesedí. Kde se vzala ta obhroublost, arogance, santusáctví?

101 hlasů

děkuji za článek zdali je kvalitní či nikoliv obrázek si udělá každý sám jen jsem chtěl k tomu že kritizujete, že máme starý vozový park ano máme a ví se o tom. Na západě je situace lepší pochopitelně a čím to je? Je to o dopravní politice státu a také o tom jak se chová společnost - pokud jedu regionovou která je v provozu sotva dva měsíce a má rozřezané sedačky posprejované toalety do oken vyškrábané nápisy.... myslím si že není to až tak jednoduché....

106 hlasů

no ono je to hezký pane redaktore - když píšete že kdyby tam byl výpravčí že se to nestane - ano nehod ve stanicích kde se zrušili výpravčí se stalo už víc ale pojdmě si říct že už vyšlo mnoho článků o tom jaká je na železnici přezaměstnanost a když teda železnice dělá aby mzdové náklady byly nižší modernizuje a zjednodušší výpravu vlaků tak jako v zemích záp.evropy tak je to taky špatně....

80 hlasů

Asi jen ten, kdo nikdy necestoval vlakem (mimo Pendolína) může napsat "navoněná bída". Příhodnější by bylo smradlavá bída ...

111 hlasů

nadarmo se neříká blbej jako nádražák, ale je hezké od lidí co dělají u drah jak se za to svoje bijí jako lvi.

81 hlasů

řikejte si,co chcete,ale až na některé nepřesnosti,vycházející z neznalosti přostředí,je ten článek pravdivý a realita je ještě horší.

103 hlasů

Pane Motýli, dal jsem si tu práci a tento Váš článek si přečetl v úplném znění. Jakkoli píšete za normálních podmínek celkem solidně, tenhle si za rámeček opravdu nedávejte. Je otřesný. Spojuje nespojitelné, techniku s lidskými chybami a v obojím jde tvrdě jen za senzací. Krom toho se v něm dopouštíte velkého množství věcných nepřesností. Měl-li to být pokus o nápodobu "new journalism" z šedesátých let, nepovedlo se vám ani zanechání dojmu. O vědohodnosti pomlčím zcela. Pár vašich omylů: - "Povrch mašiny obrůstají nepřehlédnutelné pláty rzi, stroj už léta neviděl lak. Jaký je cíl soupravy, nějaká stanička na Podkarpatské Rusi? (...) Jenže dojede vůbec rezavá lokomotiva až do „Valmezu“?" ---posuzovat stav stroje podle jeho nátěru, to bych čekal od desetiletého kluka nebo nafintěné blondýny. Ne od někoho, kdo by měl mít přehled o tom, jak vypadá situace jinde a patřičně ji k té české komparovat. -"Dojede. Ale co vám budu namlouvat, je to starý šrot. Lokomotiva vyrobená v sedmdesátých letech,“ představuje stroj řady 749 strojvůdce Vladimír Kalus. K věku mašiny je shovívavý, typ 749 se vyráběl v letech 1964-1971, lokomotivě je 37, možná až 45 let." ---Pokud říká, že v sedmdesátých, pak bych mu věřil. Nehledě na to, že oborník jako Vy by mohl vědět, že někde bude výrobní štítek, ne? Pro vaše info - nejlépe patrný je na boku rámu. A vůbec - nepletete si řadu oné lokomotivy? Řada 749 na této trati vůbec nejezdí. Tak že by jen fabulace od stolu?

119 hlasů

Tolik kritiky? Proč ne. Jen pár údajů. Lokomotiva pana strojvůdce Kaluse do Valašského Meziříčí má číslo 749.253-1, výrobní štítek schází, ale tento stroj se vyráběl pouze v letech 1964-1971. Senzace? Ne! Holá fakta. Podkarpatská Rus? No to je jen přirovnání, v roce 2006 jsem ale určitý čas pobýval právě na Ukrajině a tam je REZ doma. Toť vše. A nebuďte srab a napište, jak se jmenujet, co děláte.... atd Ivan Motýl

108 hlasů

že jste tam nezůstal?

69 hlasů

749.253, původně 752.083, bude s pravděpodobností blízkou jistotě rokem výroby 1971.

124 hlasů

_____________"Vagony expresů tvoří roztodivnou skládanku z historických vozů východoněmecké firmy Wagonbau Bautzen, rekonstruovaných vagonů a z výprodeje západních společností. České dráhy jsou železničním second handem Evropy, dvacet let po sametové revoluci máme pověst vděčného „balkánského“ partnera, který se spokojí s kdejakým šuntem." ---Další pěkný blábol. Ne že by měly být ČD zrovna na svůj vozový park hrdé, to rozhodně ne, ale kolik second-handů se po našich kolejích pohybuje? Nevím o jediném, vyjma nějakých přeprodejů identických vozidel z ČR na Slovensko a obráceně. ______"Což ale samo o sobě nevysvětluje, proč rychlíkové vozy mají toalety s urvanými prkénky a neteče tu voda." ----Vzpomínka na léta sedmdesátá, nebo osmdesátá? Vlakem toho najezdím hodně a ani jedno jsem nepotkal, i když bývám obecně hodně kritický. ____"Železničáři dali vlaku posměšnou přezdívku „ešus“. " ------ Tím pádem by bylo posměšné i označení "novinář". Ešus proto, protože to bylo první vozidlo ČD s hliníkovou skříní. Mimochodem, poměrně povedené vozidlo i ve světovém měřítku, zvoraná je jen drážní koncepce kusové výroby. ---------------Závěr Vašeho článku už sice z tristního lkaní vybočuje a je z velké části pravdivý, jenže to všechno strašlivě degradujete zoufalým hledáním negativ a vyvozováním závěrů ze sebemenší prkotiny. Mimochodem, kdo Vám nakukal, že pro Jana Paroubka byl odchod z vedení ČD ke StudenAgency "přechodem z ubytovny do intehotelu", či co to tam tvrdíte? Je vidět, že poměry na GŘ opravdu neznáte:-) S pozdravem, anonym se zkušenostmi z železničního strojírenství i z médií

74 hlasů

Dobrý den. Second hand? Dobře, těch pár vagonů od DB a dalších společností skutečně nestojí za řeč, vozí nás hlavně šrot ze Studénky a z východoněmeckého městečka Bautzen (ale to jsou Lužičané, takže Slované, tak nemluvme o Němcích, že ???). Škoda, že se nekoná plánovaný nákup 100 vozů od DB, to by byla vítaná změna, ale tendr je vypsán znova, koupí se "second" zboží odjinud, vždyť se nic neděje. Prkénka, mýdlo? Jezdíte vůbec vlakem? Ešus je dvojznačný, to ví každý mašinfíra. Ale co. Já ten šrot na kolejích miluji, to je úžasná jistota v době internetu a facebooků, ve starém vagonu je člověk rád a tak nějak sám sebou, což už je mimo vlak velký problém. Děkuji za reakci. Ivan Motýl

103 hlasů

Mentálně retardovaný redaktor. Výpravčí na zautomatizovaných tratích není není třeba, například na trase Brno-Břeclav nejsou již roky a 40-let stará lokomotiva není 40 let staré auto, lokomotiva se vyrábí se zcela jinými kvalitativními požadavky než Fóbie a při správné údržbě není 40 let zásadní problém, snad jenom po designové stránce. To co se stalo v Paskově je normální jízda na červenou, prostě selhal lidský faktor a zřejmě by se tak stalo i kdyby tam byl výpravčí. A pro mentálně retardované připomínám, že semafory na dráze nejsou jenom ve stanici, ale průběžně po celé trase, místy cca po 2 km a na trase Frýdek-Místek - Ostrava-Hlavní jsou jich desítky, tedy i kdyby výpravčí zachránil ten jeden, tak je velké riziko, že by se tak stejně stalo někde jinde. A ten kec s tím zdvojováním si strčte někam, jakmile by se to dozvěděli novináři, kopnuli by si do drah s rozběhem, že se plýtvá na mzdu výpravčího, když to celé řídí počítač, to už známe.

102 hlasů

Mentálně retardovaný? Proč ne, to je také oslovení, pane Martine. Vozový park 26 let starý, jak uvádí ČD (ve skutečnosti je to číslo spíše 30 let), to je v západní Evropě nejstarší vozový park, na východě Evropy ale nejmladší. Takže záleží, kam se řadíte. A zdvojování? Na trase Brno - Břeclav, to je jiná, tam je automatika na úrovni a mašinfíra vidí už ve vagonu, jaké ho čeká návěstidlo za zatáčkou. Ale to o Paskově neplatí (potvrdí vám to třeba krajský ředitel železnic Klich z OV), tam nikdo nic nevidí, takže zdvojení by smysl mělo. Jako v OV na tramvajové trati č. 5 (osudná havárie) už nyní řidič nemůže jen tak vyrazit na zelenou, ale musí ještě zavolat dispečerovi, že jede. Tož tak, Martine. A vaše jméno po rodičích? Není? Jste jen Martin Anonymní? Váš Ivan Motýl

113 hlasů

Pro "železničáře": červená jasně říká-ano,připadáte mě,že jste naprostá výjimka mezi lidmi,protože jste se ještě nespletl !Myslíte si,že on to udělal schválně?Asi netušíte,co ho čeká! I podle psychologů se každý jednou splete,ze své zkušenosti vím,že to nejdůležitější na tom je,aby měl člověk v tu rozhodující chvíli štěstí, víte pane?Víte,ikdyž se tomu dost vnitřně bráním,přeju vám,abyste to štěstí měl.Ale hlavně nepište o profesi,o které naprosto nic nevíte,prostě :co by, kdyby...

114 hlasů

Pro černou hubu: Nepochopil jste, že nic nemám proti strojvedoucímu. Nikdo není neomylný, ani já ne. Reagoval jsem pouze na vyjádření autora článku, že se naváží nefér do železnice. Kdyby se lépe informoval, jak byla železnice vybavena zabezpečovacím zařízením ještě před 30 lety, tak by mu možná vstávaly vlasy hrůzou na hlavě a do vlaku by nevlezl vůbec. Jinak: O provozu železnice vím dost, sloužil jsem jako výpravčí 35 let, užil jsem si své, stále jednou nohou v kriminále, takže vím, o čem píši.

65 hlasů

Já také vím,o čem je řeč,odcházel jsem po 37 letech z ČD co by emeritní strojvedoucí a jsem rád,že už to mám za sebou bez ztráty kytičky.To jen pro dokreslení.Zdravím

101 hlasů

Jo, a zjistil jste, že na trati mezi stanicemi bývá několik návěstidel, jejichž znaky se musí strojvedoucí bezpodmínečně řídit ? A žádný výpravčí tam NENÍ. Takže vaše poznámka, že v Paskově chybí výpravčí postrádá v této souvislosti jakýkoliv smysl. Nebo myslíte, že je to taky letitý problém ČD, že tam ti výpravčí nejsou ?

66 hlasů

Myslíte si, že za tu nehodu mohou České dráhy, pane Motýle ? Nikoliv, červená na návěstidle jasně říká strojvedoucímu, že dál se NEJEDE. Bohužel, když toto nerespektuje, tak to tak dopadá. Zrovna jako v Polomce na Slovensku, i když tam nebyly závory, nemohu vjet na přejezd, pokud nemám jistotu. V obou případech toto JASNĚ nařizují příslušné předpisy. Tak co chcete řešit ? Budeme každého vodit za ručičku nebo budou muset dotyční dodržovat důsledně předpisy ? Pilot v letadle se taky musí řídit jen svými znalostmi, nic mu nezabrání prásknout érem na zem.

82 hlasů

Vina je jednoznačně na Českých drahách. Automatizace a technika má umožnit takovou organizaci provozu, která eliminuje chybu lidského činitele. K čemu je drahé zabezpečovací zařízení, které nezabezpečuje?

106 hlasů

Dobrý večer. Na přímou výzvu, přímá odpověď, pane Železničáři (jste vůbec první čtenář, kterému odpovídám, internet. diskuze mě moc neberou). Ne, neomlouvám strojvůdce osudné mašiny z Paskova. Kupte si časopis Týden a v rozsáhlém textu se dozvíte více. I ředitel Krajského centra osobní dopravy v Ostravě Miroslav Klich totiž říká, že v Paskově (na nejfrekventovanější trati v kraji) neměl být v rámci racionalizace zrušen výpravčí s červenou čepicí. "Zdvojovat je vždy jistější," říká Klich. O nepřímých důvodech nehody je v článku více podrobností (únava personálu, tech. stav vozového parku apod.). Tím není řečeno, že je možno ignorovat návěstidlo v poloze STŮJ. Ivan Motýl

104 hlasů

chichi cha cha ---- motýle motýle ---- kdo dnes čte časopisy ...

102 hlasů

Statisíce lidí jen tady v Česku... Apoň tolik se prodá serióznějších časopisů (nepočítám ty různé Spye a Rytmy života...)

100 hlasů

Tak samozřejmě, pro ty, kteří nemají / nevyužívají Net, asi nic jiného nezbývá, ale mně se tedy ty tuny papíru tahat a skladovat nechce a dělat to nebudu. Takže se připojuji k dedovi, prostě když to nedají na Net, tak si to mohou strčit za klobouk :).

75 hlasů




Časopis Týden

Předplaťte si časopis Týden

V čísle 18/2024 najdete >




Týden

Sedmička

Interview

Instinkt

TV Barrandov