Výstava o grafickém designu dosahuje ve svém oboru české rekordní návštěvnosti

Domácí
20. 1. 2025 19:08

Výstava Identita: Příběh českého grafického designu v pražském Museu Kampa dosahuje ve srovnání s jinými výstavami o tomto oboru v Česku rekordní návštěvnosti. Od 12. října loňského roku ji vidělo přibližně 23.000 návštěvníků. Do konce trvání 2. února nabízí doprovodný program včetně nové letošní expozice prezentující deset vítězných knih z odborné ankety Nejkrásnější česká kniha století. Na prvním místě se umístila kniha Josefa Váchala Šumava umírající a romantická z roku 1931. ČTK o tom za organizátory informovala Martina Reková.

Výstava navazuje na celovečerní snímek Identita: Film o českém grafickém designu, který měl premiéru loni 4. října, sedmidílný cyklus České televize a stejnojmennou monografii, která je současně obsáhlým katalogem k výstavě. Expozice se nachází ve všech třech patrech muzea.

"Doprovodný program do konce trvání výstavy nabídne 22. ledna přednášku o malíři, sochaři a typografovi Liboru Fárovi, 28. ledna Master class na téma Identita knihy s grafickým designérem Martinem Pecinou či 30. ledna kurátorskou komentovanou prohlídku výstavy. Zároveň se zde 20. a 27. ledna uskuteční projekce snímku Identita: Film o českém grafickém designu s Nicholasem Lowrym, který v roli vášnivého sběratele mapuje český grafický design," uvedla Reková.

Zájemci mohou na výstavě například zhlédnout detailní porovnání orientačních systémů pražského metra ze 70., 80. let a ze současnosti v reálné velikosti, první vydání slavných dětských knih od Josefa Lady, Karla Čapka nebo Karla Poláčka, filmové plakáty ze 60. a 70. let minulého století i vinné etikety či obaly známých produktů vysoké estetické kvality. Nechybí graficky hodnotné obaly hudebních alb od skupiny Garáž přes Master's Hammer po Vladimira 518. V Museu Kampa jsou vystavena díla autorů jako Petr Babák, Adolf Born, Tomáš Brousil, Karel Haloun, Zuzana Lednická, Tomáš Machek, Alfons Mucha nebo Aleš Najbrt.

Přízemí muzea je věnované státnosti a propagandě, veřejnému prostoru, firemní identitě a navigaci v prostoru. V prvním patře se návštěvníci mohou seznámit s historií plakátu. Druhé patro představuje graficky unikátní knihy pro dospělé i děti a periodika od období před druhou světovou válkou přes totalitu po současnost. Kurátorský výběr nabízí graficky nejlépe upravené knihy ze všech těchto období. Kurátory výstavy jsou Filip Blažek a Linda Kudrnovská.

Autor: ČTKFoto: ČTK

Naše nejnovější vydání

TÝDENInstinktSedmičkaINTERVIEWTV BARRANDOVPŘEDPLATNÉ