Počet zhlédnutých internetových stránek na počítačích v Česku se v březnu proti předchozímu měsíci zvýšil o 16 procent na 7,94 miliardy. Množství uživatelů se přitom téměř nezměnilo a pohybovalo se okolo 6,8 milionu. Vyplývá to z měření NetMonitor.
Množství prohlédnutých stran rostlo zejména na pracovních počítačích, a to o čtvrtinu na 2,58 miliardy. Z domova si Češi na PC prohlédli 5,36 miliardy stran, tedy o 11,5 procenta více.
Návštěvnost internetu z mobilních telefonů se zvýšila o 8,7 procenta na 6,7 milionu uživatelů. Ti si prohlédli 3,42 miliardy stránek, což je meziměsíčně o devět procent více.
Trump zvedl zájem o zpravodajství a finance
V březnu vzrostl zájem o kategorie zpravodajství a také finance. Růst zájmu o zpravodajské weby ovlivnila nová politika amerického prezidenta Donalda Trumpa. Návštěvnost webů mimo jiné zvýšila návštěva ukrajinského prezidenta Volodymyra Zelenského v Bílém domě či Trumpovy kontroverzní snahy získat Grónsko pod vládu USA. Kategorie Zpravodajství rostla v březnu o dvě procenta na klasických počítačích a o pět procent na mobilních telefonech.
Nové cíle americké obchodní politiky, jako například novinka týkající se zvýšení či zavedení cla na dovoz zboží z Evropské unie, cla pro další státy a následky těchto kroků pro podnikatele, ovlivnily zvýšení zájmu o ekonomické zpravodajství. Webové stránky v kategorii Ekonomika, finance, právo zaznamenaly nárůst o čtyři procenta na klasických PC a o jedno procento na mobilních telefonech.
Lidé hledali i počasí, mapy, jízdní řády nebo ubytování
Jarní prázdniny v Česku a studenější počasí, které ovlivnilo poměrně dobrou kvalitu sněhové pokrývky na horách, a prodloužilo tak letošní lyžařskou sezonu, mělo vliv na návštěvnost webů v kategorii Databáze a katalogy.
Tato webová kategorie zahrnuje například mapy, jízdní řády, předpovědi počasí či katalogy ubytování, tedy všechny nezbytnosti používané pro plánování turistických cest. Databáze a katalogy rostly o pět procent na počítačích a o osm procent na tabletech.