K Tématu TÝDNE přistoupíme jako k Našim zprávám. Od podlahy

Kultura
10. 3. 2025 22:02

K Našim zprávám na TV Barrandov se od začátku března přidal nový diskusní pořad Téma TÝDNE. Moderovat ho bude, stejně jako zpravodajskou relaci, přímo šéfredaktor zpravodajství Vladimír Pinker. „Chceme k tomu přistupovat od podlahy a nabídnout lidem na to, co řeší každý večer třeba u piva v hospodě nebo u večeře v obýváku, různé názory,“ říká.

V čem jsou unikátní Naše zprávy na televizi Barrandov?

V deseti minutách, které trvají. Jednotlivé příspěvky se snažíme dělat co možná nejkratší, abychom do těchto deseti minut dostali všechno. V tom je naše konkurenční výhoda. Diváci nemusejí sledovat zpravodajství čtyřicet minut, dají si naši desetiminutovku a vědí o tom podstatném, co se stalo. Méně se pak věnujeme zahraničnímu zpravodajství, ale v deseti- či patnáctivteřinových příspěvcích se diváci také dozvědí o všem, co potřebují vědět. Ve zbytku času pak klademe velký důraz na regionalitu, což dává pro naše diváky také smysl.

Tedy v dnešní době, kdy jsme všichni přehlceni neustálými a mnohdy zbytečně podrobnými informacemi o všem možném, se snažíte vybírát to, co má na naše životy největší dopad?

Přesně tak. Zpravodajství navíc v současné době sledujete online, večer už máte události stokrát přežvýkané. Nemá smysl se v tom znovu tak hrabat, ale dát divákům to nejdůležitější v deseti minutách.

Jak v tomto ohledu přistupujete k regionálnímu zpravodajství? Co z událostí z českých regionů vybíráte?

Jdeme vlastně odspoda. Diváky zajímá regionální politika a to, co se jich dotýká – silnice, infrastruktura, školství, zdravotnictví. Snažíme se naopak spíše se vyhýbat kriminálním případům, nehrajeme autonehody a požáry. Usilujeme spíše o to, aby ty zprávy byly hezké a zároveň měly nějaký reálný dopad.

Výrazně se věnujete také retailové ekonomice. Když to zjednoduším, tomu, co jako spotřebitelé pociťujeme v peněženkách.

Chceme lidem nabízet ekonomické souvislosti, ale skutečně to celé hrajeme odspoda. Řešíme to, co se řeší v hospodě u piva, to, co lidi skutečně pálí. Ve výsledku je jim asi jedno, jaká jsou úrokové sazby, ale zajímá je, jaký má jejich změna dopad na ceny. Ekonomické novinky se tak divákům snažíme podat s důsledky, které pro ně mají. Nebo je upozornit na to, že zdravotní pojišťovny mají různé zdravotní programy, kterých mohou využívat. A že jsou jim pojišťovny schopné v případě potřeby sehnat lékaře. Vlastně k tomu přistupujeme poradensky.

Dejte nám prosím trochu nahlédnout do své „kuchyně“. Jak se Naše zprávy připravují?

V týmu nás je na celé zpravodajství zhruba čtyřicet. Celé Naše zprávy točíme kompletně v Mýtě u Rokycan, televizi Barrandov je kompletně dodáváme na klíč. Nejsme tak pragocentričtí. V našem zpracování nabízíme mimopražskou optiku, což může být naše výhoda. Zprávy vyrábíme každý den. Snažíme se, aby byly co nejčerstvější. Praktické bývají hotové tak dvě hodiny před vysíláním, i když někdy do nich musíme kvůli čerstvým událostem ještě sáhnout.

Není ale naopak to, že nejste z Prahy, někdy limitující?

V Praze máme místní štáb, který řeší třeba politiku. I když my jsme stejně cíleně spíše apolitičtí. Limity kvůli tomu, že nejsme v Praze, samozřejmě máme. Ale výhody jsou, myslím, pořád větší.

Ve smyslu, že v Praze často lidé žijí jinak než ve zbytku republiky? Třeba s vyššími příjmy? A že je to taková bublina?

Je to tak. Zároveň máme velké zastoupení v Brně, tak se snažíme výrazně nabízet třeba i pohled jižní Moravy, což může být pro některé Pražany iritující (smích). Máme pokryté všechny kraje a snažíme se jim před Prahou dávat přednost. Protože pražská rozhodnutí mají rovněž svůj regionální dopad, je zajímavé podívat se na ně také mimopražskou optikou.

Měli by tudíž diváci sledující Naše zprávy získat dobrý přehled o tom, co se děje napříč Českou republikou?

Přesně tak. A přidáváme k tomu to nejdůležitější ze zahraničního dění, což tvoří asi deset až patnáct procent z naší relace. Primárně se věnujeme Americe, konfliktu na Ukrajině, Blízkému východu a našim evropským sousedům. Tedy tomu, co se lidí opravdu dotýká a zajímá je. Avšak vedle toho zahrnujeme i různé kuriozity, které dokážou diváky zaujmout.

Chystáte ve zpravodajství také nějaké novinky?

Připravujeme nový pořad Téma TÝDNE, které se na obrazovkách televize Barrandov objeví na začátku března. Bude to částečně politický pořad, opět ale půjde zejména o to, co diváky pálí. Pořad budu moderovat já, pokaždé přivítám tři hosty. Ti by měli být z řad politiků i odborníků. Chceme k tomu přistupovat od podlahy a nabídnout lidem na to, co řeší každý večer třeba u piva v hospodě nebo u večeře v obýváku, různé názory.

Kdy se bude Téma TÝDNE vysílat?

Každý čtvrtek večer. A trvat bude 45 minut, půjde vlastně o klasický diskusní pořad. Do budoucna by se mělo Téma týdne rozrůst ještě do podcastové platformy. Na webových stránkách Týdne bychom tak nabídli delší formát, kde bychom téma rozebrali ještě více. A nebyli bychom tam limitováni ani časem, ani nároky na televizní vysílání, které uplatňuje třeba Rada pro rozhlasové a televizní vysílání.

Jak vlastně vnímáte propojení televize se zpravodajskými portály a časopisy typu TÝDEN, Instinkt nebo Interview, které Barrandov má?

Je to obrovská výhoda. Propojení onlinového a časopiseckého zpravodajství dává naprostý smysl. Obsah jsme tak schopni nabídnout širšímu spektru publika, protože určitě existují lidé, kteří doma televizi nemají. Také ho daleko snadněji dostáváme mezi lidi, sdílení je daleko snazší. Barrandov má navíc spíše starší publikum. Díky Týdnu a jeho onlinové verzi jsme ale schopni oslovit i mladší publikum, které dává třeba přednost tomu, dívat se na věci online, v telefonu a se sluchátky, a ne si sednout v 18:45 hodin k televizi a podívat se na Naše zprávy.

Jaký je tedy váš pohled na budoucnost televize? Protože to, že se na televizi dívají spíše starší lidé, je nezpochybnitelný fakt…

Je pravda, že hodně lidí na televizi nadává. Říkají, že se na ni nedívají a že sledují jen Netflix a podobné platformy. Pak ale dojde k událostem, jako jsou třeba povodně nebo právě konflikt na Ukrajině, a najednou národ sedí u televize. Televizní média tak budou mít minimálně vzhledem k tomuto faktu vždy své místo. Na druhou stranu, musí to být ziskový byznys. Vždy tak půjde i o reklamy. Každá televize se však bude muset transformovat. Každá bude mít zároveň svůj online prostor, do kterého bude své pořady překlápět. Vysílání ale bude pořád vysílání.

Autor: Jan JanušFoto: Robert Sedmík

Naše nejnovější vydání

TÝDENInstinktSedmičkaINTERVIEWTV BARRANDOVPŘEDPLATNÉ