Nejvíc televizních diváků si ve středu na Boží hod vánoční pustilo novou pohádku Čarovné jablko na prvním programu České televize (ČT). Česko-slovenský koprodukční snímek vidělo 1,734 milionu diváků starších čtyř let, informovala dnes ČTK veřejnoprávní televize. Bylo to přes 40 procent všech lidí, kteří měli v té době zapnutou televizi.
Také na dalších místech se umístily pořady vysílané Českou televizí. Druhým nejsledovanějším pořadem prvního svátku vánočního byla rodinná komedie Jak vytrhnout velrybě stoličku, kterou si pustilo 1,139 milionu lidí. Na třetím místě se umístila pohádka Tajemství staré bambitky, kterou si nenechalo ujít 993.000 dětí a dospělých.
"Šest nejsledovanějších pořadů vysílaných na Boží hod patřilo České televizi. Průměrný podíl na sledovanosti v divácké skupině 15+ dosahoval za programy ČT 41,40 procenta. V hlavním vysílacím čase, tedy mezi 19:00 a 20:00, činil podíl 40,80 procenta," uvedla ČT.
Podle dat společnosti ATO-Nielsen, která zveřejnil server Mediaguru, vidělo na ČT pohádku Čarovné jablko přes 1,6 milionu lidí starších 15 let. Nejsledovanějším pořadem televize Nova byly 25. prosince večerní Televizní noviny, které si pustilo 935.000 diváků, následovala pohádka Největší dar s 530.000 diváky. Mezi 15 nejsledovanějších programů svátečního večera se dostala také Prima s filmem Sám doma 2: Ztracen v New Yorku, který si pustilo 474.000 lidí starších 15 let.
Nejsledovanějším televizním pořadem Štědrého dne se letos stala nová pohádka ČT Tři princezny. Vidělo ji 1,9 milionu diváků starších 15 let. Bylo to téměř 52 procent všech lidí, kteří měli 24. prosince po 19:00 zapnutou televizi.
Pohádky a rodinné filmy mají v Česku zejména o Vánocích vysokou sledovanost. Od roku 1993, kdy měl televizní premiéru film Sedmero krkavců, přináší Česká televize divákům novou pohádku každý rok.