Hlavní strana > Kultura > Recenze
Rammstein: sázka na novou desku nebyl dobrý nápad
26.11.2009 07:24 Reportáž
Jako koncert určený hlavně věrným fanouškům by se dala označit zatím poslední návštěva německých rockerů. Nemalého prostoru ve vystoupení v O2 Areně se totiž dostalo podstatné části nového alba Liebe ist für alle da, díky kterému z repertoáru překvapivě vypadlo hned několik zásadních hitů skupiny.
Koncert byl dlouho dopředu vyprodaný. Celou cestu od metra tak lemovaly skupinky překupníků mávajících vstupenkami jako vějíři. Jeden z nich se dokonce bezelstně hloučku novinářů chlubil, jak právě prodal za několikanásobek původní hodnoty. Nebylo divu - do Prahy dorazilo i nemalé množství fanoušků ze zahraničí, překvapivě hodně byla slyšet i němčina, ačkoliv ve své rodné zemi skupina v rámci turné hraje hned několikrát.
PODÍVEJTE SE: OBRAZEM: Světelná šou Rammstein a láska pro všechny
Úvod koncertu patřil předskakujícím Combichrist. Hala byla tou dobou už slušně zaplněná, ale kapela, vzývající už zaprášené časy Electronic body music, příliš nikoho nenadchla. Nástup měla sice solidní, jenže pak se ukázalo, že skladby v sestavě tvořené vedle zpěváka už jen klávesistou a dvěma bubeníky jsou si až příliš podobné a krom nápaditých, místy až tribálních rytmů, se toho v nich mnoho neděje.
Samotní Rammstein nastoupili okolo deváté a zahájili skladbou Rammlied, která otevírá i jejich aktuální album. Těžko se však o ní dá říci, že by v historii patřila k těm povedenějším. Naznačilo to i průběh celého večera: skalní příznivci měli jasno, ale nemalá část publika se ošívala a čekala na hity. Naštěstí však tu ještě byla show a dívat se opravdu bylo na co. Bohužel však pro mnohé dále od pódia tentokrát chyběla dnes již jinak běžná projekční plátna.
Už pár minut po úvodu vyšlehly první a zdaleka ne poslední plameny a pódium dostalo infernální podobu. Výbuchy a pyrotechnické efekty, ve kterých vystřelovaly světlice, rozprskávaly se jiskry či padal ohnivý déšť, si i ve zbylém průběhu večera publikum užilo dosyta. Ale i světelná show, tvořená hned několika zavěšenými bateriemi, stroboskopy, lasery i desítkami reflektorů i v nejklidnějších momentech stihla za pár minut to, s čím si běžné rockové kapely vystačí na celý večer.
Každá skladba měla svůj pečlivý scénář, a tak u Wiener Blut, inspirované kauzou Josefa Fritzla, se nad pódiem objevila řada zavěšených dětských panenek, u klipové Pussy vystřelovalo „dělo" (ne nepodobné penisu) mezi dav jakousi pěnu a v závěrečném přídavku Engel rozvinul frontman Till Lindemann na svých zádech několikametrová křídla, z jejichž konců později opět šlehaly plameny. Ke konci hlavního bloku byl ovšem plánovaný průběh lehce narušen, když jeden z fanoušků vběhl na pódium a prakticky okamžitě vzplanul. Technici ho ovšem stejně bleskurychle a zkušeně uhasili. Nebo to měla být součást show? Trochu laciné.
Ve výsledku více než koncert celý večer připomínal vydařené cirkusové představení. Vždy, když došlo na známé písně - jako třeba Du Hast - dav zajásal, ale častěji bylo vidět, že sázka na aktuální album nebyla tou nejlepší volbou. Skutečnost, že kvůli ní nedošlo překvapivě například ani na hit Amerika způsobila, že při odchodu bylo možno zaslechnout i hlasy nespokojenosti, že „show byla výborná, ale hudebně to minule bylo lepší..."
Včerejší zastávka Rammstein v Praze spíše patřila k těm průměrným. Věrní byli jistě spokojeni, ale ti ostatní si musejí počkat do března příštího roku, kdy se u nás skupina objeví znovu - tentokrát v Ostravě .
Foto: Karel Šanda
Zpět na článek
Vložte nový příspěvek
Pro přidání vlastního názoru musíte být přihlášen.
Přihlášení | Registrace
Diskuzní příspěvky
Eduard Nud
12.04.2010 15:01
neregistrovaný
Od Rammstain znám jedinou písničku Amerika. Je to tipická ukázka toho, jak pár debilů může udělat tolik decibelů. Na to ale nepotřebuji šestičlenou skupinu, to já na syntezátoru si vystačím dočista sám. Než ale začnete nadávat, upozorňuji předem, že se mi Amerika líbí, to já jen tak blbě žertuji. Nevhodně.
9 hlasů
Ondřej K.
28.11.2009 01:28
neregistrovaný
Jo, určitě by měli hrát hity - Ameriku, Moskau, Pussy, Ohne Dich - prostě to, co hrajou v rádiu, že jo? A ještě by měli zahrát Bílou orchidej a Ať je jak vítr. Kromě toho, jeden z fanoušků určitě vběhl na pódium a sám od sebe (asi omylem, že) si jen tak vzplanul (vraťte se k Blesku, nebo jakýže plátek to čtete).
Když se vám tahle hudba nelíbí, tak tam nechoďte. A jestli jste tam ani nebyli, jak si můžete dovolit někomu cpát svůj názor???
Tahle recenze je stejně scestná, jako ta od p. Vedrala.
18 hlasů
jana
29.11.2009 11:35
neregistrovaný
Za to tvoje reakce je samozřejmě super-duper, skoro inteligence sama, hehehe.
19 hlasů
...
29.11.2009 16:29
neregistrovaný
OK
29.11.2009 16:03
neregistrovaný
Vylej si to na mně, jojo, to je vono..
17 hlasů
Ondřej K.
28.11.2009 01:50
neregistrovaný
Omlouvám se za ten lehký chaos ve svém minulém příspěvku (jistě to někoho může mást) - ty dvě předposlední věty samozřejmě nejsou adresovány p. Kocábkovi, nýbrž některým diskutujícím.
20 hlasů
Lindeman
27.11.2009 22:05
neregistrovaný
Vy hňupi, co nadáváte, že jste nic neviděli,vemte si dalekohled!!!!!!! Jako já a máte vše jak na dlani.
17 hlasů
Kamčo
27.11.2009 21:12
neregistrovaný
" Nebo to měla být součást show? Trochu laciné." Tak podľa mňa je to najlepší efekt. Keď som to videl prvýkrát, mal som ústa otvorené dokorán a neskôr som to tri dni vkuse rozprával každému, koho som stretol. Poznámka redaktora je trápna fakt!
16 hlasů
johnny
27.11.2009 11:02
neregistrovaný
Hahaha. Děkuji všem fanouškům kapely, o které všichni krom nich vědí, že kdyby neměla tu show, tak by nikoho nezajímala, za milé pobavení. Občas není špatné si říct, že bylo fajn nebýt někde, kde bylo tolik lidí, kteří se projevují tak hloupě jako nemalé procento lidí tady. Jinak na textu o tom koncertu tady i třeba na iDnesu je úplně patrné, jak tam ti lidi, co to píšou byli "zcela dobrovolně"... Akorát, že tady je to narozdíl od iDnesu napsané celkem slušně a korektně. Jsem rád, že já na podobné prima koncerty nemusim...
19 hlasů
pepek
01.12.2009 23:31
neregistrovaný
a já jsem rád, že ikdyž na ně nemusíš, přesto se k nim vyjadřuješ. rád si přečtu něco chytrýho a zasvěcenýho, protože jsem od přírody zvědavej na názor kdejakýho debila.
15 hlasů
mozeček
26.11.2009 16:00
neregistrovaný
Nevim jak Vám, ale mě se ten koncert líbil dost. Málokerá kapela udělá takovou show. To turné je přece k novému CD, takže nevim co se autor diví, že nezahráli víc starých pecek. Jestli byl na nějakým dřívějším koncertu nebo jestli se kouk na nějaký DVD. Tak vždycky zahráli přibližně 18-20 písniček a taky vždy samozřejmě představili písně z nového alba. Přeci ty písničky nahrály, aby je pak lidem nezazpívali. Prostě nemůžou zahrát všechny starý pecky.
15 hlasů
NyssaDamoskinos
27.11.2009 01:25
neregistrovaný
Koncert se mi taky líbil, bylo to super. Předkapela hrála parádně (neskutečně jsem se toho děsila, když jsem si poslechla ukázky, ale na koncertě zmizly všechny mé obavy) dalo se na to krásně pařit a hoši udělali báječnou show. Nástup Rammstein byl parádní, sice mě tam taky pár songů nenadchlo, ani zdaleka to nemá na koncert typu Live aus Berlin, ale i tak to bylo parádní. Efekty byly sice trochu na úkor muziky, ale jako show, kterou jsem viděla z nejlepšího místa (tedy první řady přímo uprostřed), to bylo super. Také mi vadilo chladné publikum (my vepředu jsme tedy pařili jak to šlo), ale asi to bylo spíš tím, že nepřišli jen skalní fanoušci, ale i lidé, kteří na R+ šli jen proto, že to je "tvrdá" kapela a oni to považují za módu. Rammstein fanoušci, kteří Rammstein opravdu poslouchají, si to ovšem podle mých zdrojů dost užili.
17 hlasů
Miki
26.11.2009 13:47
neregistrovaný
"Jako koncert určený hlavně věrným fanouškům by se dala označit čtvrteční návštěva německých rockerů."
A pro koho teda podle vás jsou dělané koncerty? pro náhodné kolemjdoucí, kteří si koupí lístek? Na koncert jdou lidi, co ma Rammsteiny rádi a znaj jejich písně. Jelikož je to turné, které je spojené s novou deskou, tak je samozřejmé, že tam ty nové písně zazní! To, že si je někdo nenaposlouchal jejich nové album a pak nevěděl, co to tam hraje, to je jeho věc. To, že je ještě publikum neumí nazpaměť a tudíž nezpívá celou dobu s kapelou, tomu se není co divit...
21 hlasů
Vejsi
26.11.2009 15:03
neregistrovaný
plně souhlasím... chtěl jsem napsat to samé.
26 hlasů
Luco
26.11.2009 14:08
neregistrovaný
Koncerty jsou dělaný pro lidi. Pro všechny. Třeba i pro ty, co na kapelu jdou poprvý v životě. Ta deska za moc nestojí. Kdyby na svý fanoušky nekašlali, udělají to jako všichni ostatní a zahrají z ní dvě, tři věci.
19 hlasů
Ondřej K.
28.11.2009 01:59
neregistrovaný
Myslím, že zrovna Rammstein opravdu nemají potřebu ani rozumný důvod "to dělat jako všichni ostatní", vzhledem k tomu, že nejsou všichni ostatní a jejich systém bez chyby funguje už nějaký ten pátek. Přesně jak napsal Kostěj, propagaci nového alba bylo určeno i ještě dříve proběhnuvší Mutter tour.
18 hlasů
Kostěj
26.11.2009 14:53
neregistrovaný
Který všichni ostatní? Nějakej příklad, prosím :)
Turné se dneska jezdí na podporu prodeje novejch desek a setlist tomu odpovídá, navíc u Rammstein to takhle bylo i u Reise Reise tour.
Nová deska je navíc IMO vážně dobrá, výplod dospělý kapely který (už posledně) došlo, že kontrasty jen přidávají na působivosti; viz Frühling in Paris vs. Wiener Blut :)
Na koncert Marilyna Mansona s váma, ať poznáte, co znamená kašlat na fanoušky :))
17 hlasů
Luco
26.11.2009 15:24
neregistrovaný
U2, třeba. Kámoš taky básnil o koncertu Leonarda Cohena (a to je to jinak pankáč!) a říkal, že z poslední desky vůbec nehrál.
A s tou podporou novejch desek jste asi trochu usnul, ne? To se dělalo před dvaceti lety. Dneska se naopak vydávají nový desky na podporu turné. Resp. aby byl jako důvod na něj vyjet. Protože z desek už nemaj kapely skoro nic, ale narvaný haly a lidi, co si tam koupěj mikiny a trika - TO je živí.
17 hlasů
Jirka
26.11.2009 23:23
neregistrovaný
tak to jo rammici žijou z mikin a trik LOOOOL
18 hlasů
deVillante
26.11.2009 13:36
neregistrovaný
Pochodové rytmy kryptofašistické kapely Rammstein hypnotizovaly mládež. Takový report by se vám líbil ubožáci? Hrůza, jednou vyjde článek, který má obsahovou hodnotu, a všichni si stěžují, že musejí číst písmenka a kapela nebyla od začátku do konce adorována. Síla, humus a pruda!
22 hlasů
Ondřej K.
28.11.2009 02:03
neregistrovaný
Jistě, Rammstein jsou kryptofašisti. Ty se nad sebou zamysli, a pak někomu nadávej do ubožáků.
20 hlasů
deVillante
02.12.2009 17:11
neregistrovaný
Ty zlepši porozuméní textu. Pochopíš, Ondro, že tvá blbost je úplná a dokonalá. Nebudu říkat, že je mi té líto, byla by to lež, řeknu jen, že jsi k smíchu.
16 hlasů
Ondra
05.12.2009 19:02
neregistrovaný
Tak jo, já zlepším porozumění textu. Ty se zas nauč chovat a taky něco jinýho, než jen nadávat lidem, kteří nejsou tak oslnivě inteligentní jako ty.
19 hlasů
Petr
26.11.2009 11:26
neregistrovaný
Fakt nevím, co všichni máte. Koukal jsem jinam a - v tuto chvíli podle Musicserveru, Ihned.cz a Novinek.cz zřejmě ten kocert vůbec nebyl. Lidovky.cz - jak tu někdo už psal - mají jen zprávu odjinud. A na IDnes to popravili...
17 hlasů
Kůzle
26.11.2009 11:25
neregistrovaný
Ano, proto si myslím ,že by se recenze měli psát z názorů několika lidí a nakonci by třeba mohlo být hodnocení několika recenzistů (jako v některých časopisech)- to je ta objektivita. Souhlasím -proto se na ně chodí, osobně se už zase velmi těším na Dream Theater - i když se jedná úplně o něco jiného :)
14 hlasů
yoyo
26.11.2009 11:18
neregistrovaný
Já vás nenapadám, jen vyslovuji názor, že něco jako objektivita neexistuje. Vždy to je jen něčí názor, se kterým můžete a nemusíte souhlasit. A je dobře, že se vám to líbilo - proto se taky na podobné akce, chodí, ne?
14 hlasů
Kůzle
26.11.2009 11:10
neregistrovaný
Yoyo : Och to jste mi špatně rozuměl, samozřejmě , že nejsem kritik, který obdařuje média recenzemi. Měla jsem na mysli kritika, jako člověka, který si kapelu poslechne párkrát a který byl na koncert donucen jít drahou rodinou.Nebyla jsem tam v pozici skalního fanoška a i přesto se mi to velmi líbilo. Váš názor Vám neberu a plně ho respektuji. Nelíbí se mi ,ale článek a styl kterým je to psané.. a to je zase má věc. A prosím Vás taky se nauče respektovat jiné názory a takové řeči jako, že říkám pitomosti si zase nechte pro sebe. Taky Vás nenapadám.
14 hlasů
topi
26.11.2009 11:04
neregistrovaný
Jasně - je známý, že po objektivitě vždycky volaj nejvíc ukřivděný fanoušci...
18 hlasů
yoyo
26.11.2009 11:01
neregistrovaný
Kůzle: No vidíte, já je viděl už potřetí a považuji to zatím za nejslabší. Lidi byli podle mě chladní právě proto. Ale jestli jste kritik - jak proboha potom můžete z úst vypustit takovou pitomost, jako je volání po objektivitě? VŠECHNA hodnocení jsou buď subjektivní a nebo lživá.
24 hlasů
Kůzle
26.11.2009 10:57
neregistrovaný
Pro Yoyo: Ne ,nepovažuji se za chytráka, jen tu svobodně šířím svůj názor a jestli se Vám to nelíbí, je to Váš problém, protože můj názor neovlivníte. A nemáte pravdu Rammstein není zdaleka má nejoblíbenější skupina. Šla jsem na koncert z pohledu kritika a velmi se mi líbil. Ale něříkám, že jsem nezažila lepší.. Jak říkám, překvapil mě chlad publika, který nebyl za potřebí.
18 hlasů
jana
26.11.2009 10:56
neregistrovaný
Já spíš toho kdo to psal lituju, že tam vůbec byl. Mě by tam nikdo nedostal ani zadarmo, hehe.
19 hlasů
Hehe
28.11.2009 02:06
neregistrovaný
..a koho to zajímá?? Pošli mu kytky.
13 hlasů
yoyo
26.11.2009 10:52
neregistrovaný
Ááá - zase chytráci, co žijí v představě, že jejich kapela je jediná na světě.
Náhodou je to celkem střízlivě napsaný - čekli jste třeba tohle:
http://kultura.idnes.cz/rammstein-predvedli-efektni-show-jen-na-ni-nebylo-videt-a-zvuk-za-moc-nestal-1b3-/hudba.asp?c=A091125_231832_hudba_jaz
a třeba Lidovky.cz tam ani nikoho noposlaly a jen převzaly suchou zprávu z ČTK...
18 hlasů
Kůzle
26.11.2009 10:51
neregistrovaný
Tento kousek s hořícím člověkem byl opravdu součást představení milý pane autore. Jak už psal Qido , jedná se o část show, kterou kapela často využívá.Jinak si myslím, že recenze je napsaná neobjektivně a nekvalitně,proto ji neberu ani moc v potaz. Těším se na kvalitní kritiku v jiných médií.Jediný problém byl v lidech který se prostě nedokážou odvázat na žádném koncertě (viz. DM)
23 hlasů
autor
26.11.2009 10:44
neregistrovaný
Kdybych na tom koncertě nebyl, sotva bych asi věděl to, že na pódiu hasili hořícího člověka. A ne, že by zrovna to, jestli se někdo na podium vetřel nebo to byla jen plánovaná součást představení, bylo až tak důležité. Jinak možná to fanoušky téhle kapely překvapí, ale podobné věci se jinde běžně nestávají, takže mi nepřipadne tak od věci o tom referovat. Za video děkuju - ony ty detaily z několika set metrů a bez projekcí jaksi přiliš vidět nejsou...
17 hlasů
NyssaDamoskinos
27.11.2009 01:14
neregistrovaný
Drahý pane autore, myslím, že to, když takhle de facto obviníte kapelu, že zapálila fanouška svou pyrotechnikou, docela podstatné je. Navíc, pokud budete jen trošku logicky uvažovat, musí vám být naprosto jasné, že na podium by se žádný fanoušek nedostal, vzhledem k tomu, že podium a vše v aréně bylo velice hlídané. Security stáli (jako při každém koncertě) před podiem a každého vetřelce by okamžitě odklidili do bezpečí. Tento trik kapela navíc už párkrát využila. A vůbec, myslíte, že pan zpěvák, který toho kaskadéra zapálil, by takhle upálil fanouška, kterému by se třeba náhodou podařilo dostat na podium??? Vždyť to je nehorázná blbost!
18 hlasů
Kostěj
26.11.2009 11:00
neregistrovaný
Proboha, jste normální? :-D
Chcete mi říct, že nevidíte rozdíl mezi tím, jestli chytne na pódiu připravenej bedňák v rámci připravený show, nebo náhodou fanoušek? Vypravím se na Vás s plamenometem a pak vám půjdu do nemocnice vysvětlit, že mezi tím není rozdíl; tomu bedňákovi se přece nic nestalo :))
Mimochodem - jakejch několik set metrů? Délka běžného hokejového hřiště je cca 56-61 metrů. I kdybyste seděl na tribuně vyhrazené pro VIP, tudíž úplně vzadu, tak byste to měl možná sto metrů, navíc z výšky...
16 hlasů
luco
26.11.2009 11:13
neregistrovaný
ježiš ty si fakt ublíženej dement. hádat se o metrech.... prostě to z tý dálky neviděl pořádně... ale jestli má ta plocha jen šedesát metrů, tak já sem číňan. já taky viděljenom jak hasej někoho hořícího, nic víc. ale prohledávat net, jestli to bylo nebo nebylo schválně kvli tomu nebudu. jestli bylo, tak to prostě nebyl zrovna moc povedenej nápad. pro mě je spíš důležitý, že se o tom píše a že ten koncert fakt za moc nestál. tečka.
16 hlasů
Kostěj
26.11.2009 12:59
neregistrovaný
Nejsem, a nevim proč mi tykáš. Tak já budu taky. To za prvý.
Plocha v O2 slouží primárně jako hokejová plocha, a hokejový hřiště...no, jak jsem psal. Možná to nějak výrazně přestavěli, ale vzhledem k tribunám a vchodům do šaten pochybuju. Hlavně je to úplně jedno, mě zaujaly ty stovky metrů, a ze všeho nejvíc to tvrzení o tom, že je jedno, jestli ta lidská pochodeň byl fanoušek hořící doopravdy, nebo prostě někdo z Rammsteiního ansámblu v rámci show :)).
A celkově bych prostě čekal, že když někdo může psát na web magazínu jako Týden, kterej by určitě rád působil seriózně; takovou poměrně zásadní informaci (jako že někdo na koncertě chytl od pyroefektů) si proboha aspoň ověří. Já stál v půlce plochy a taky jsem si nebyl jistej co to mělo bejt, ale dá se to zjistit zadáním fráze "Rammstein Benzin man on fire" do googlu a kliknutím na první výsledek.
O tom jakej byl koncert se s tebou hádat nebudu, deine Ansicht ist mir egal, halt's Maul (noch einmal)...
16 hlasů
Slaver
26.11.2009 09:16
neregistrovaný
"Ke konci hlavního bloku byl ovšem plánovaný průběh lehce narušen když jeden z fanoušků vběhl na pódium a prakticky okamžitě vzplanul od šlehajícího ohnivého sloupu."
Koukám že autor zjevně na koncertě nebyl.
19 hlasů
Qido
26.11.2009 09:27
neregistrovaný
Jojo. Oni se jim ti fanoušci při tomhle songu zapalují nějak podezřele často http://www.youtube.com/watch?v=ajvF4SCBQGs. A nebo je to prostě tím, že český novinář raději napíše senzační blábol, než aby věnoval 20 sekund vyhledávání na internetu a přemejšlení nad tim co píše?
25 hlasů
Nahoru
Nejdiskutovanější názory
Vejsi (26 hlasů) 26.11.2009 15:03
plně souhlasím... chtěl jsem napsat to samé.
Qido (25 hlasů) 26.11.2009 09:27
Jojo. Oni se jim ti fanoušci při tomhle songu zapalují nějak...
yoyo (24 hlasů) 26.11.2009 11:01
Kůzle: No vidíte, já je viděl už potřetí a považuji to zatím za...
Kůzle (23 hlasů) 26.11.2009 10:51
Tento kousek s hořícím člověkem byl opravdu součást představení milý...
deVillante (22 hlasů) 26.11.2009 13:36
Pochodové rytmy kryptofašistické kapely Rammstein hypnotizovaly...